Jesteś klientem tej sieci komórkowej? Uważaj na fałszywe wiadomości z fakturami.
Autor: Redakcja DPPNEWS.pl • 28 listopada 2020
Oszuści stale starają się wykorzystywać naszą nieuwagę, aby położyć ręce na naszych pieniądzach. Sieć Play ostrzega swoich klientów przed fałszywymi wiadomościami e-mail, które przychodzą do klientów tej sieci.
Jak sprawdzić czy e-faktura jest bezpieczna?
Sieć Play wystosowała dla klientów szereg wskazówek, dzięki którym mogą oni zweryfikować czy wiadomość, którą dostali z e-fakturą jest prawdziwa.
- E-mail z awizo może przyjść wyłącznie z adres e-mail: awizo@mojefinanseplay.pl. Sprawdź odbiorcę, ale pamiętaj, że oszuści potrafią podszywać się pod inne adresy e-mail.
- Zaloguj się na konto Play24 i sprawdź czy faktura jest w nim dostępna.
- Na klawiaturze wpisz *124# i naciśnij zieloną słuchawkę. W ten sposób dowiesz się jaką masz kwotę do zapłaty i jaki jest numer konta do wpłat. Jeśli wciśniesz *125# poznasz podstawowe dane z faktury: data wystawienia, termin płatności, kwota i numer rachunku.
- Zadzwoń do BOK wybierając *500 i zapytaj o fakturę.
- Sprawdź załączniki do wiadomości e-mail. Play wysyła e-fakturę w formacie PDF i plik smime.p7s, który potwierdza autentyczność certyfikatu. Jeśli program pocztowy obsługuje podpisane wiadomości, wtedy plik smime.p7s może się nie pojawić.